14:08 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارت بازرگانی

بلاتکلیفی ۱۱۰۰ کارت بازرگانی جدید
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن انتقاد از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تغییر سامانه صدور کارت‌های بازرگانی از بلاتکلیفی تجار در دو ماه گذشته خبر داد.
سود ۱۰۰ میلیونی یک شبه برای برندگان خودرو
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید رشد نقدینگی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در سال‌های گذشته بوده که تداوم آن موجب افزایش جدی فشار بر معیشت مردم شده است.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
مشکلات این روزهای سیب زمینی کاران اردبیل
نماد برتر- نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس به مشکلات سیب‌زمینی‌کاران ورود کرده است، گفت: با هدف حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران درصدد هستیم قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی را افزایش و بخش عمده‌ای از مطالبات آنان را برطرف کنیم.
لبخند پسته به تلخی خبر کاهش کشت محصولات پرآبخواه ابرکوه
نماد برتر- رییس جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد از حرکت این شهرستان به سمت کشاورزی نوین و متمایل شدن بخش زیادی از کشت‌های پرآبخواه به سمت محصولات کم‌ابخوای مانند پسته خبر داد.
صدور کارت بازرگانی دوباره آزاد شد
نماد برتر- حدود دو ماه پس از اجرایی شدن سیاست جدید دولت در یکپارچه سازی صدور کارت‌های بازرگانی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرده که اجرای کامل این طرح به مدت دو ماه به تعویق خواهد افتاد.
صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی تا اطلاع ثانوی ممنوع است
نماد برتر- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت از کنترل واردات با محدودیت ثبت سفارش اقلام غیرضرور و یا مشابه تولید داخل به میزان ۲۴۰۰ ردیف تعرفه خبر داد و اعلام کرد که برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده است.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
چرا کارت‌ بازرگانی جدید صادر نمی‌شود؟
نماد برتر- با گذشت بیش از یک ماه از ورود مستقیم وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به صدور کارت‌های بازرگانی جدید، اختلاف نظرها میان این دستگاه دولتی و اتاق بازرگانی تهران ایجاد شده است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: بعید است مهلت مصوبه ترخیص خودروها تمدید شود
نماد برتر- با نزدیک شدن به اتمام مهلت چهارم مصوبه ترخیص خودروها از گمرک، به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با توجه به مشکلاتی که از سوی مسئولان دولتی برای ترخیص خودروها ایجاد شد، چنانچه طی مهلت باقی‌مانده خودروها ترخیص نشوند، احتمال تمدید مجدد مصوبه بعید است و اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید در همین چند روز باقی‌مانده تعیین تکلیف شود.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
در مرداد هیچ کارت بازرگانی جدیدی صادر نشد
نماد برتر- فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی می‌گویند وزارت صمت در مرداد ماه عملا هیچ کارت بازرگانی جدیدی صادر نکرده است.
شروط بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات "امریه" و "پروژه جایگزین خدمت"
نماد برتر- شرکت‌های دانش بنیان برای بهره‌مندی از تسهیلات "پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی" و "امریه" ملزم به ارائه اظهار نامه مالیاتی هستند و افراد متقاضی باید در ۳ ماه اخیر در شرکت بیمه شده باشند.
ابلاغ مصوبه تعیین سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی
نماد برتر- دولت مصوبه مربوط به اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص تعیین و اعمال محدودیت در سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.
تخصیص مجدد ارز نیمایی از فردا به قطعه‌سازان
نماد برتر- عضو فعال در حوزه ارزی هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تخصیص مجدد ارز نیمایی به قطعه‌سازان از فردا(یکشنبه) با کنترل بانک مرکزی خبر داد و گفت که صادرکننده ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی برگردانده و این بانک مسئول توزیع ارز به قطعه‌سازان به صورت نیمایی خواهد شد.